La Gira Estàndards W3C 2004, organitzada per l'Oficina Espanyola del W3C, passarà per deu ciutats espanyoles

L'autobús de les demostracions tecnològiques del W3C, el seminari a Madrid sobre Mulimodalitat i el Primer Premi a l'Estandardització Web de l'Oficina Espanyola del W3C

Contacte a Espanya --
José Manuel Alonso,< jalonso@w3.org>, +34.984.39.06.16
Contacte a Amèrica i Australia --
Janet Daly, <janet@w3.org>, +1.617.253.5884 ou +1.206.228.1097
Contacte a Europa, Àfrica i Orient Mitjà --
Yasuyuki Hirakawa, <chibao@w3.org>, +81.466.49.11.70

(també disponible en Anglès, Espanyol, Euskara, Francès, Galec y Japonès)

http://www.w3.org -- 27 Octubre 2004 -- L'Oficina Espanyola del W3C organitza, del 3 al 26 de Novembre de 2004, la seva primera Gira Estàndards W3C per deu centres universitaris amb l'objectiu de donar a conèixer les tasques del W3C i promoure l'ús i adopció de les seves tecnologies. La Gira consisteix en un recorregut amb un autobús, respectuós amb el medi ambient, que realitzarà parades d'un o dos dies de durada, a deu centres universitaris. L'autobús compta amb facilitats d'accés per a discapacitats, catorze equips multimèdia en els que estaran disponibles demostracions de les tecnologies del W3C, i equipament per a projeccions, videoconferència i connectivitat a Internet via satèl·lit. S'organitzarà la celebració de conferències sobre les tecnologies del W3C i de reunions amb el personal de recerca de les Universitats amfitriones amb l'objectiu d'establir contactes amb aquestes universitats.

La gira, que tindrà una durada aproximada de tres setmanes, organitza diversos esdeveniments que estaran oberts al públic. Les parades tindran lloc a les següents ciutats:

Interior del autobús

"La utilització de la Web és prou extesa a Espanya, però en el futur en sorgiran noves tecnologies. L'autobús proporciona una gran oportunitat per a conèixer aquestes noves tecnologies que comencen a albirar-se.", va declarar Tim Berners-Lee, Director del W3C.

"La nostra oficina a Espanya està realitzant activitats molt noves", va dir Ivan Herman, Director d'oficines del W3C. "La Gira dels Estàndards, així com el Premi a l'Estandardització Web, són oportunitats úniques per al W3C i per a la comunitat tècnica espanyola per a establir relacions duraderes i productives".

"És admirable veure la gran quantitat de nous treballs en relació al desenvolupament Web que estan sorgint a Espanya", va declarar José Manuel Alonso, Responsable de l'Oficiona Espanyola del W3C. "El W3C promou i dóna suport a l'adopció dels seus estàndards i tecnologies, ja sigui en l'àmbit empresarial com en l'acadèmic a Espanya".

La Gira Estàndards W3C, organitzada per l'Oficina Espanyola del W3C, compta amb el patrocini de Red.es i la Fundació CTIC , i amb la colaboració de Software AG Espanya, TeleCable, Fundació ONCE e Centre de Estudis Garrigues.

Seminari sobre Multimodalitat a Madrid

Investigadors, així com altres participants del sector empresarial, estan convidats al Seminari sobre Multimodalitat Web, que tindrà lloc a la parada que es realitzarà a Madrid, on ponents procedents d'organitzacions espanyoles pertanyents al W3C i de l'Equip del W3C presentaran el treball realitzat per l'Activitat d'Interacció Multimodal del W3C. El Seminari està financiat pel Programa IST de la Comisió Europea com a part del projecte d'Interacció Multimodal Web (MWeb).

Primer Premi a l'Estandardització Web de l'Oficina Espanyola del W3C

El Primer Premi W3C a l'Estandardització Web és una iniciativa de l'Oficina Espanyola del W3C, que tindrà lloc paral·lelament a la Gira Estàndards W3C. Aquest Primer Premi pretén promoure l'adopció i utilització dels estàndards W3C entre els universitaris atorgant un premi al millor prototip que integri, de la manera més creativa, alguna de les tecnologies del W3C en les àrees de Web Semàntica, Independència de Dispositiu, Veu i Multimodalitat. El Premi tindrà un únic guanyador final que serà seleccionat per membres del W3C Team entre deu finalistes.

L'autor del prototip guanyador obtindrà una beca de recerca aplicada per a desenvolupar un projecte complet basat en el prototip seleccionat, en la Fundació CTIC situada a Gijón, Astúries, Espanya. Els cinc millors finalistes obtindran igualment un ordinador portàtil, cortesia de Red.es i Acer. El nom del guanyador serà anunciat en una cerimònia de presentació que tindrà lloc a Astúries a principis de 2005.

Sobre l'Oficina Espanyola del W3C

Inaugurada l'Octubre de 2003, l'Oficina Espanyola està hostatjada per la Fundación CTIC, situada al Parc Científic Tecnològic de Gijón, Astúries. La Fundació CTIC és una organització sense ànim de lucre que porta a terme i difon recerca aplicada en tecnologies de la informació. Per obtenir més informació podeu visitar http://www.w3c.es.

Sobre les Oficines del W3C

Les Oficines del W3C col·laboren en els esforços de promoció en els idiomes locals, ajuden a ampliar la base geogràfica del W3C i fomenten la participació internacional en les activitats del W3C. El W3C té actualment 14 Oficines a Austràlia, Païssos Baixos, Alemània-Àustria, Finlàndia, Grècia, Hong-Kong, Hongria, Israel, Itàlia, Corea, Marroc, Espanya, Suècia i Regne Unit-Irlanda.

Sobre el Consorci World Wide Web [W3C]

El W3C va ser creat per a guiar la Web cap al seu potencial màxim, mitjançant el desenvolupament de protocols comuns que promoguin la seva evolució i garanteixin la interoperativitat. Es tracta d'un Consorci de la indústria internacional gestionat conjuntament pel Laboratori de Ciències de la Computació i Inteligència Artificial del MIT (MIT CSAIL) als Estats Units, el Consorci Europeu per a la recerca en Informàtica y Matemàtiques (ERCIM) a França, i la Universitat de Keio al Japó. Els serveis que proporciona el Consorci inclouen un arxiu d'informació sobre el World Wide Web per a desenvolupadors i usuaris, i diversos prototips i aplicacions d'exemple per a demostrar l'ús d'aquestes noves tecnologies. A hores d'ara, al voltant de 400 organitzacions són Membres del Consorci. Per a obtenir més informació visiteu http://www.w3.org.