W3C Para su publicación inmediata

La Industria de la Automoción anuncia el Grupo W3C para llevar la Web a los coches

21 de febrero 2013 - El W3C ha anunciado el nuevo Grupo de Negocio de Automoción y Plataforma Web para acelerar la adopción de tecnologías de la Web en la industria de automoción. El grupo reúne a los desarrolladores, fabricantes y proveedores de automoción, proveedores de navegadores, operadores y otros para discutir cómo mejorar la conducción, seguridad y entretenimiento de los pasajeros con la Plataforma Web Abierta. El primer grupo se centrará en la definición de una API de datos del vehículo que va a crear nuevas oportunidades para los servicios de automoción a través de la Web.

"La iniciativa del API W3C llega justo cuando los fabricantes de equipos están sentando las bases para insertar el navegador a través de múltiples medios en el coche", dijo Roger C. Lanctot, director asociado de la Práctica de Automoción de Strategy Analytics. "Los fabricantes de automóviles buscan en el W3C la ayuda para identificar las mejores prácticas para actualizaciones de software inalámbricas y la seguridad. El lanzamiento del nuevo Grupo de Negocio constituyen el marco ideal para esas conversaciones".

La movilidad de la convergencia Industrial

El W3C exploró primero el impacto de la Plataforma Web Abierta en la industria del automóvil en el Taller Web y de Automoción de Noviembre 2012. Los participantes discutieron sobre cómo los servicios basados ​​en localización, seguridad mejorada, entretenimiento e integración de las redes sociales beneficiarán a conductores y pasajeros. Además, buscaron a los impulsores del negocio para la adopción de tecnología Web tales como la capacidad de atraer a los clientes con conveniencia y servicios innovadores, mantener las relaciones con el cliente actual, abordar los requisitos normativos, gestionar los pagos móviles y reducir los costes de desarrollo.

Las más de 40 organizaciones que participaron en esa conversación expresaron el amplio consenso de que HTML5 es una plataforma atractiva para la prestación de estos servicios y la reducción del riesgo de soluciones fragmentadas. El nuevo Grupo de Negocio de Automoción y Plataforma Web retoma el trabajo donde el taller lo dejó.

"Los estándares abiertos son esenciales para la evolución exitosa de la telemática y entretenimiento dentro del coche, y HTML5 ofrece la plataforma ideal para construir aplicaciones de automoción, crear servicios innovadores, y permitir que los automóviles lleguen a ser ciudadanos de primera clase en la Web", dijo Andy Gryc, director de marketing de productos de automoción en QNX Software Systems. "Estoy muy emocionado ante la perspectiva de contribuir al grupo y su mandato de definir un API de datos estándar de la industria de vehículos ".

Un nuevo grupo acelerará la adopción de tecnologías Web para Automoción

Los planes iniciales del nuevo grupo empresarial son los siguientes:

1. Crear especificaciones, comenzando con una especificación API de datos del vehículo
  2. Crear pruebas de conformidad para cubrir las nuevas especificaciones que se han definido.
  3. Proporcionar casos de uso y otros informes para identificar la necesidad adicional de normas de trabajo e impulsar el despliegue exitoso de la web en automoción.

El W3C invita a todas las organizaciones y personas interesadas en unir las industrias de Automoción y Web para formar parte del Grupo de Negocio de Automoción y Plataforma Web.

Los Grupos de Negocio del W3C conceden a los Miembros del W3C y a los no Miembros un foro neutral para la colaboración en el desarrollo de la Web en el corto plazo. Los Grupos de Negocio no crean estándares del W3C, pero sí desarrollan informes, casos de uso, requisitos, y otras formas de contribución al proceso de normalización del W3C.

Sobre el Consorcio World Wide Web (W3C)

El Consorcio World Wide Web (W3C) es un consorcio internacional donde las Organizaciones Miembro, personal a tiempo completo y el público en general trabajan juntos para desarrollar estándares Web. El W3C lleva a cabo su misión a través de la creación de estándares Web y pautas diseñadas para garantizar a largo plazo el crecimiento de la Web, La Plataforma Web Abierta es un de sus principales focos actualmente. Más de 375 organizaciones son Miembros del Consorcio. El W3C está gestionado conjuntamente por el Laboratorio de Informática e Inteligencia Artificial del MIT(MIT CSAIL) en los EE.UU., el Consorcio Europeo para la Investigación en Informática y Matemáticas (ERCIM) en Francia, la Universidad de Keio en Japón, y la Universidad de Beihang en China, y tiene Oficinas en todo el mundo. Para obtener más información, vea http://www.w3.org/

Ian Jacobs, < w3t-pr@w3.org >, 1.718 260 9447

ACCESS

ACCESS welcomes the launch of the Automotive and Web Platform Business Group. As a global provider of one of the most advanced HTML5-based WebKit browsers for beyond PC markets including in-vehicle infotainment (IVI), we believe the formulation of an open Web standard for automotive should enhance the integration of fast-growing Web technologies into automotive technology and accelerate the evolution of cars. We also believe web technology has great potential to evolve to become the key technology to control whole IVI systems, along with the growth of EV market. As a Member of both W3C and Genivi, we look forward to supporting the popularization and international standardization of Web technology in the automotive industry.

- Kunihiro Ishiguro, Chief Technology Officer, ACCESS CO., LTD.

AKQA

As we move towards a world where everything is connected, the car will become even more central to an individual’s life than it is today. From our depth of experience in developing connected car solutions, we know the possibilities for the future are infinite. AKQA is proud and excited to be part of the W3C Automotive Business Group. We are looking forward to collaborating with some of the best automotive people in the world: to create and validate standards that will support seamless digital connectivity between the car, driver, passengers and wider.

- Ben Jones, Chief Technology Officer, AKQA

BMW

The Web Platform is of great importance for BMW and we are very interested in the possibility of utilizing industry standards within the automotive environment. Furthermore, we believe web technologies will play an important role in the future for us – enabling rapid development of infrastructure and applications by taking advantage of both a proven and robust platform as well as a broad base of developers.

- Maximilian Michel, Domain Architect Browser, BMW AG

DFKI

The mobile Web has not yet reached our main means of mobility: cars. DFKI regards automotive as key for developing innovative, ubiquitous and productive Car2X services. Via traffic and danger warnings, the standardization of Car2Car communication will also improve traffic flow and safety. And we need a standardized API for seamless integration of automotive infotainment infrastructure and smart, personalized devices.

- Reinhard Karger, Corporate Spokesperson, DFKI

eBay / PayPal

Automobiles are mobile devices too, and the same challenges apply. PayPal and eBay are very pleased to see W3C moving ahead with standards for the 21st century Internet and look forward to participating in this effort. Both in the area of developing new standards and harmonizing globally among multiple competing technologies, W3C has a role to play in the future of connected driving.

- Daniel Austin, Principal Architect, PayPal

KDDI

Automotive is a new frontier for web services, and their convergence brings rapidly evolving technologies into an automotive industry. As a result, a car driving will become a total life support experience that supports seamless services from home to a car. Furthermore, it will also assist human to live more exciting and sustainable life. On the other hand, safety is the most important requirement, and collaboration of automotive and web industry is necessary for the successful innovation of the life. Therefore, KDDI strongly support the establishment of Web and Automotive Business Group.

- Satoru Takagi, Advisory Committee Representative, KDDI AC Representative

Openstream

Openstream, as one of the co-authors of the W3C Multimodal Architecture Standard and a contributor to several web speech and open source initiatives, is very pleased to share its expertize in context-aware multimodal technology and collaborate with partners in the automotive industry to promote the application of context-aware multimodal technology and interfaces for bringing web to cars as part of the W3C Automotive and Web Platform Business Group.

- Raj Tumuluri, President, Openstream Inc

Visteon

As one of the major automotive Tiers 1, Visteon is investigating various technologies to create an appropriate eco-system to speed up the HMI development for his Customers: Visteon has clearly identified that Web technologies can tremendously reduce the time-to-market for automotive solutions. The adoption of HTML5 will definitely contribute in creating quickly apps which will enrich the features set proposed by the OEMs to their Customers.

As a member of GENIVI, Visteon reinforces its strategy to provide Open solutions on his platforms by joining the W3C Automotive and Web Platform Business Group. Through this business group participation, Visteon wants to share his experience and specify his needs taking also into account the efforts already done by the GENIVI domain to correlate both initiatives.

- Pierre Sigrist, Software Manager, Visteon

Vodafone

Vodafone Group R&D is happy to support the new W3C Automotive Business Group. We have been working together with the W3C for a while in activities such as the Web and Automotive Workshop last November in Rome. We believe such activities and this Business Group are key in order to push the adoption of Web technologies in cars and bring automotive applications to the masses. Doing so has the potential of creating new opportunities for developers, service providers and a wealth of choice of car applications for users.

Standardization of a Vehicle API will boost interoperability regardless of manufacturers and enrich automotive applications with vehicle data, which would increase security and user control. We believe the W3C is the right organization to ensure correct design and sandboxing of such an API so that it does not interfere with other vehicle functions; they have already been doing this for years, i.e. standardizing a large number of Web APIs that run securely in the browser's runtime. We look forward to starting collaboration with other industry players through this business group.

- Diana Cheng, Web & Social Media Expert, Internet Standards, R&D, Vodafone Group

Webinos

Promoting a 'single service for every device' vision, webinos delivers an open source platform that securely connects all user's devices, such as mobile phones, TV sets and in-car units. In that context, webinos was a proud sponsor of the Nov. 2012 W3C Web and Automotive workshop that led to the creation of this exciting newly launched W3C Automotive and Web Business Group.

- Dr. Stephan Steglich, webinos scientific coordinator, Fraunhofer FOKUS